Dessa förbannade och missvisande valkompasser

Posted on 16 juli, 2010

0


Man blir rätt förundrad över dessa Valkompasser. Jag tror jag har testat de flesta som finns uppe just nu hos de olika gammelmedierna med väldigt blandade resultat. Hos Svenska Dagbladet blev jag vänsterpartist. På GP och Nyhetskanalen blev jag miljöpartist. Aftonbladets valkompass säger att jag är sosse. Det är ju inte lätt att veta vad man skall rösta på om man skall gå efter dessa resultat, helt klart är ju att jag vill mer åt vänster än höger i varje fall.

Nu vet ju jag redan att jag kommer att rösta på Piratpartiet. Det kan ju tyckas märkligt att jag skall rösta på Piratpartiet när ingen av valkompasserna tycker att jag är pirat.  Det finns dock två väldigt enkla anledningar. Piratpartiet är ej representerat i någon av dessa valkompasser, förutom hos Aftonbladet. Vidare har Piratpartiet ingen officiell ställning i några andra frågor än vad gäller integritet, kultur samt kunskap. Det gör att för att jag skall visas som Piratpartist, måste jag svara ”Har ingen åsikt” på alla frågor förutom de som inbefattar just de här tre kategorierna, integritet, kultur & kunskap. Henrik Alexandersson (PP) visar på lite andra felaktigheter i den här typen av valkompasser.

På grund av att Piratpartiet systematiskt missgynnats i olika valkompasser har Piratpartiet satt upp en öppen valkompass som du kan hitta på Valkompass.se

Posted in: Politisk skit